vrijdag 20 juli 2007

Spitante Olifant

Een olifant o zo spitant
Met kleine ogen, grote slurf
Zei ooit zachtjes in een oor
Een klein en angstig oor, hoor je
“In juni ben je dood, o ja
De tijger zal komen”, en de kleine zei
“Goeie grutten ‘k blijf in m’n woonst
‘k Weet telkens ik grommen hoor
Het Tijger is die zal gaan roven
Maar ik ben veilig, heb het gehoord
Want Olifant die zei het zo.”
Iedereen was ongerust, o ja
Aan de zebra, mangoeste werd het verkondigd
Aan ’t vuile nijlpaard in de modder
Dat ploeterend en kauwend op ’t
Pikante maal van hippo-plankton
De boodschap straal negeerde
En aan ’t onderzoek refereerde
Van stomme waterbizon, o ja
De angst sloeg ‘t hele bos om ’t hart
Ze renden rond dag en nacht
Maar je zal zien, het baatte niet
De tijger kwam en zei: “Wie ik?
Je weet toch dat ik jullie niet zal deren
Iets om te kauwen prefereer ik
Op jullie breek ik nog een tand” – o ja
Hij at de olifant.


Originally a song called Effervescing Elephant written by Syd Barrett to be found on an album called Barrett, 1970. I guess all rights are deserved.

Geen opmerkingen: